“ASHAB-I KİRAM'A TABİ OLMAK”
▪️İmâm-1 Rabbani (k.s.) Hazretleri şöyle buyurmuşlardır: Yetmiş üç firkadan her bir firka, kendilerinin şer-i şerife (İslam dinine) tâbi olduklarını iddia ediyorlar ve firka-i náci yenin (âhiret saadetine ulaşan yegâne topluluğun) kendileri olduğuna kat'i olarak hükmediyorlar. "...Her taife, kendi yan- larında olana güvenmektedirler." meâlindeki Rüm Süresi'nin 32. âyet-i celîlesi onların bu hâlinin şâhidi ve delilidir. Pey- gamber Efendimizin (s.a.v.) firka-1 nâciyeyi diğer firkalardan ayırmak üzere beyan ettiği: "Onlar benim ve ashâbımın yolu Üzere olanlardır." hadîs-i şerîfinde zât-ı şeriflerini zikretmeleri kâfi iken Ashâb-ı Kirâm'ı da burada zikretmeleri, "Muhakkak benim yolum, ashâbımın yolunun aynısıdır." ve "Kurtuluşun ancak onların yoluna tâbi olmaya bağlı olduğu" hakikatlerini bildirmek için olması mümkündür. Nitekim Allâhü Teâlâ buyur- muştur ki (meâlen): "Her kim Allâh'ın resûlüne itâat ederse Al- lâh'a itaat etmiş olur. Her kim de senden yüz çevirirse (sen de onlardan yüz çevir). Çünkü biz seni onların üzerine muhafiz göndermedik." (Nisâ Sûresi, âyet 80) Böyle olunca resûlüne itâat bizâtihî Allâhü Teâlâ'ya itâat olmuştur. Resûlüne muhâle- fet ise Allâhü Teâlâ'ya isyanın ta kendisi olmuştur.
▪️Allâhü Teâlâ, kendisine îman ve itâatı, resûlüne itàattan ayrı zanneden bir kavmin hâlinden haber vermiş ve onların kâfir olduklarına hükmetmiştir. Bu hususta âyet-i kerîmede şöyle buyurulmuştur (meâlen): "Allâhü Teâlâ ile peygamber- lerinin arasını (imanda) ayırmak isterler ve 'Bazısına iman eder ve bazısını inkâr eyleriz' derler." (Nisa Sûresi, â. 150)
▪️Ashab-ı Kirâm'ın (r.anhüm) yoluna tabi olmaksızın Peygam- berimize (s.a.v.) tâbi olma iddiâsı da bâtıl bir davâdır. Bilakis bu tâbi olma iddiası, hakikatte Resûlullâh'a (s.a.v.) itaatsizli- ğin ta kendisidir. Böyle bir yolda, kurtuluş ümidi ne gezer! "Ve sanacaklardır ki muhakkak kendileri bir şey (hakikat) üzerin- dedirler. Haberiniz olsun, şüphe yok ki onlar, yalancılardır." meâlindeki Mücadele Sûresi'nin 18. âyet-i kerimesi onların bu hâline mutâbıktır. Şüphe yok ki onun ashâbina (aleyhi ve aley- himüssalâtü vesselâm) tâbi olmaya yapışanlar, Ehl-i Sünnet ve Cemâat firkasıdır. Allâhü Teála sa'ylerini meşkûr eylesin (gayretlerini kabul buyursun) ve firka-i nâciye ancak onlardır. ▪️(Mektubât-ı İmam-ı Rabbânî, c. 1, m, 80)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder